Villkor för Samarbetspartner/Återförsäljare

Detta avtal (“Avtalet”) gäller mellan Fantastic Line Aktiebolag, organisationsnummer 556985-3251, (“Fantastic Line”) och Dig, (“Samarbetspartner”). För att kunna vara vår samarbetspartner och få tillgång till våra produkter och tjänster måste du acceptera villkoren i Avtalet.

1. Tjänsten

När du godkänner våra villkor och färdigställer din registrering får du via email uppgifter till att logga in på vårt BackOffice. I vårt BackOffice får du direkt tillgång till att lägga din första order.

Är du för oss en ny okänd samarbetspartner kommer vi göra en sedvanlig kreditupplysning på din verksamhet. Har du inte kreditvärdighet enligt vår samarbetspartner Prioritet Finans så får du fortfarande möjlighet att vara samarbetspartner med undantaget att dina beställningar förskottsbetalas. I övrigt har vi fakturering med betalningskredit gällande 14 dagar.

2. Ändring av produkter & tjänsten

Fantastic Line AB förbehåller sig rätten att ändra, utveckla eller avlägsna delar av eller alla sina produkter och tjänster och priser.

3. Fel köp

Vid ev felbeställning, skicka meddelande till oss i ditt BackOffice under menyn ”Support” (innan 18.00 samma vardag)

4. Reklamationer/Transportskador

Vid reklamation av produkt skall du kontakta Fantastic Line AB snarast.
Upptäcker du en STOR skada på försändelsen, anmäl detta omedelbart till fraktbolaget! 
Hämta aldrig ut skadat gods, gör skadeanmälan direkt. De skall ha en blankett på plats som man fyller i. Du behöver ta fotografier på skadan för att komplettera anmälan.

5. Ångerrätt

Ångerrätt 14 dagar efter det att varorna är mottagna.
Retur sker endast om varan är obrukad. Vi återbetalar varans pris. Samarbetspartner svarar för returfrakten, och ursprunglig fraktkostnad för Fantastic Line.

Vi betalar ej tillbaka hela summan om vi har stått för frakten eller rabatterat den. Samarbetspartner betalar fraktbolagets fraktpriser.

För att returen ska gälla måste samarbetspartner skicka med ordersedel eller en kopia, tag kontakt med oss via supporten innan ni skickar tillbaka varan, så säger vi hur du lättast kan göra.

6. Leveranstid

Normalt har du ditt paket inom 2-5 vardagar. Vid större kampanjer kan det ta något längre tid. 

7. Support

Du kan nå oss genom supporten i ditt BackOffice 24/7/365.

8. Minsta ordervärde

Vi tillämpar minsta ordervärde (2015-07-31 = 1 500 sek ex moms).

9. Orderbekräftelse 

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. 
Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart innan 18.00 samma vardag!

Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med oss, när du kontaktar oss är det bra om du har order nr antecknat. Kolla även i skräpinkorgen – markera mails ifrån Fantastic Line som säker.

10. Fel i publicering

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår websida, i BackOffice, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i backoffice, browser eller server.

11. Personuppgifter

Fantastic Line AB är personuppgiftsansvarig för behandling av de uppgifter som du som samarbetspartner lämnar till oss. Uppgifter kommer endast att behandlas i syfte att upprätthålla vår samarbetsrelation och för marknadsföringsändamål av våra produkter och tjänster. Du kan begära att personuppgifter rättas eller tas bort.

12. Information i utskick

Alla som beställt av oss får automatiskt våra mail utskick.

13. Avslut

Fantastic Line AB äger rätt att säga upp Avtalet med omedelbar verkan om någon av följande fall inträffar där samarbetspartnern: 

a. Bryter mot avtalet
b. Underlåtit att betala en faktura från Fantastic Line AB. 

b. Fantastic Line AB anser att samarbetspartnern kan skada Fantastic Line AB varumärke, goodwill eller hämma Fantastic Line AB affärsmässiga utveckling och möjligheter. 

Samarbetspartnern är vid avtalets upphörande enligt denna punkt skyldig att betala alla avgifter, skulder och övriga kostnader som genererats under tiden samarbetsavtalet varit aktivt.